|
|
StrefA Forum StrefA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lord Kane
Wielki Czarny Mistrz
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 1144
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Nie 0:27, 23 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Miodnie to wyglada Wilki z prawdziwego zdarzenia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PoNuRy
Władca Dusz
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z mamusi i tatusia:D
|
Wysłany: Nie 11:59, 23 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
w koncu całą armia bedzie dynamiczna a ghule wyglądają miodnie naprawde zacnie wilki bardziej przypominają chorobę wściekłych krów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Morgon
Wielki Czarny Mistrz
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 1344
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Nie 17:52, 23 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Mi tam wilki sie wlasnie nie podobaja, mam skojarzenia z koniem czy krowa, jakos takie malo wilkowate, jedyny plus to taki ze wygladaja bardziej nieumarle.
Ghule w zasadzie nie zmienily wygladu, modele sa troche bardziej dynamiczne, ale jakies takie wszystkie na jedno kopyto zrobione. Moim zdaniem stare modele poza dynamika niczym im nie ustepuja a nawet przewyzszaja roznorodnoscia.
Gwardia bardzo ladna, chyba stara sprzedam...
Kawaleria wciaz mi sie nie podoba, jakos inaczej to sobie wyobrazalem...
Wozy zwlok super, dla mnie bomba!
Latajacy stworek tez moze byc.
Szkoda ze narazie nic nie slychac o golemach
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andy
Assassin
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: (K)rasnoludzka (G)ildia (B)ezpieczeństwa
|
Wysłany: Nie 17:56, 23 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Jak decydujesz sie na sprzedaż GG to radze teraz. jak wyjda te nowe to sporo stracisz.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PoNuRy
Władca Dusz
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z mamusi i tatusia:D
|
Wysłany: Nie 20:06, 23 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
a oto kilka świeżutkich zdjęć
Manfried:
Konrad:
Vlad:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kasper (Barad-Dur)
Wielki Czarny Mistrz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1077
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Nie 20:44, 23 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Maniek świetny, miodzio, chyba sobie kupię te figurke do pomalowania...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Morgon
Wielki Czarny Mistrz
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 1344
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Pon 13:18, 24 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Bohaterowie super, w końcu dali im prawdziwe miecze do łapy a nie jakieś zabawki...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andy
Assassin
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: (K)rasnoludzka (G)ildia (B)ezpieczeństwa
|
Wysłany: Pon 15:32, 07 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Musze przyznać iż wampirki prezentują się coraz lepiej.... biją HE na głowe jeżeli chodzi o wykonanie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andy
Assassin
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: (K)rasnoludzka (G)ildia (B)ezpieczeństwa
|
Wysłany: Pon 9:16, 14 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Kod: |
I saw the book today. Some interesting thing I haven't heard yet...
There's another monster unit called the abyssal terror. It's a large target flying monster. Will try and have the stats up later this week.
Necromancers can choose their spells.
They may choose from either invocation of nehek (heals wounds), danse macabre, and one other, and they always have raise zombies which casts on a 4+ and raises d6+4 zombies.
Spirit Host are no longer swarms. They are undead and ethereal.
Black Coach does not gain wounds back from killing, but it does have the "vampire" special rule which allows units to march and so on. 3+armor 4+ward. Still 200 pts.
Vargulf is a vampire, hates everything, regenerates and has a special rule which means it has no flanks or rear.
Zombies are WS1 S2 T2 I1, but no longer always strike last! Fleeing from a zombie unit has a special rule. Zombies do not pursue, but when a unit fless from zombies, the fleeing unit takes d6 str2 hits for each full zombie rank. So fleeing from a unit of 25 would inflict 5d6 str2 hits.
Dire wolves are no longer str 4 on the charge.
The Wight King is T5 with W3.
Ghouls have the exact same stat line, except they don't skirmish and they aren't alive.
No units got cut as far as I can tell. Everything from the old list is still there. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Morgon
Wielki Czarny Mistrz
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 1344
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Wto 12:49, 15 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Interesujace, gra bedzie jeszcze ciekawsza, mam tylko nadzieje ze te zombie beda grywalne. Szkoda troche ze Coach nie nabija ran dla siebie, ale lepszy save i ward oraz dawanie marszu to swietna sprawa na flance.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andy
Assassin
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: (K)rasnoludzka (G)ildia (B)ezpieczeństwa
|
Wysłany: Czw 9:16, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Kod: |
Magic Items.
Already posted the standards earlier. Here they are. Paraphrased as per usual.
Magic Weapons
Frost Blade 100pts
Any model taking a wound is slain outright.
Dreadlance 60pts
Lance, attacks automatically hit.
Black Axe of Krell 50pts
Wight king only, greatweapon causes d3 wounds, any model not slain must pas a toughness test each round or suffer another wound.
Blooddrinker 40pts
Vampire Only, each unsaved wound heals a wound to the wielder or the unit he is in.
Skabscrath 30pts
bearer causes terror
Sword of Kings 25pts
gains killing blow, wightkings gain killing blow on 5+
Tomb Blade 25pts
If in unit of skeleton warriors each wound creates a new skeleton.
Balefire Spike 10pts
Lance, attacks are flaming.
Talismans
Carstein Ring 75pts
revive from slain once on a roll of 2+, if returned to life place model in the front rank of any friendly unit on the table. If there is no unit, the vampire is removed as a casualty.
Crown of the damned 35pts
4+ ward save bear subject to stupidity.
Wristbands of Black Gold 30pts
3+ ward save against all ranged attacks. magic missles, templates etc.
Gem of Blood 25pts one use only
first wound suffer in CC, roll die, on 1, take wound and an extra wound, on 2+ the wound is rebounded onto the model that caused it with no armor save.
Arcane Items
Skullstaff 65 pts
+1 to casting and dispelling rolls.
Staff of damnation 40pts
Bound 3, all friendly undead with in 12" make a single attack. roll a die each time it is used, breaks on a 1.
Book of Arkhan 35pts
Bound 3, casts Vanhel's Danse Macarbre, roll a die each time it is used, breaks on a 1.
Sceptre de Noirot 25pts
bearer raises d3+9 zombies with raise dead.
Crimson Gem of Lahmia 20pts
Vampires only, at anytime during the magic pahse the bearer may expend one wound to gain a power die.
Black Periapt 15 pts
Allows bear to keep one unused power die or one unused dispel die and the end of the phase and add it to his side's power or dispel pool in the next phase.
Magic Armor
Walach's Bloody Hauberk 45 pts
gain 4+ save that can be combined with other stuff, also 5+ ward.
Accursed Armor 25pts
Heavy Armor -3 WS, -3I +1T.
Flayed Hauberk 25pts
2+ save that cannot be improved.
Armor of Night 25pts
On foot only, Heavy Armor if wearer is on his own he at -2 to be shot at.
Nightshroud 20pts
Can be taken by Necromancers
Light Armor, attacker lose charging bonus, lose ASF, and have their I reduced to 1.
Cadaverous Cuirass 15pts
Vampires only, Heavy Armor, killing blow and poison have no effect.
Enchanted Items
The hand of dust 50 pts
Bound 3 inflicts 2d6 str 5 hits to one unit in contact with bearer as shooting. roll a die, on a 1 it breaks.
Rod of Flaming death 40pt
Bound 3 magic missile d6 str 4, 18" units suffing a casualty take panic check. roll a die, on a 1 it breaks.
Helm of Commandment 30pts
If wearer is not in combat one friendlt unit with in 12" may use bearer weapon skill.
The Cursed Book 20pts One Use Only
For one round all attacks against bearer are WS 1.
Talisman of the Lycni 10pts
Vampire only. Vampire gains move 9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andy
Assassin
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: (K)rasnoludzka (G)ildia (B)ezpieczeństwa
|
Wysłany: Czw 9:16, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Oraz druga partia odnosnie vampierzych mocy
Kod: |
So I had my first game with the new rules tonight. My buddy is going to posting a battle report before too long. I pulled out a victory in what was a very close game in the last two turns despite 3 motherfarking mis-casts.
Ok, the bloodline powers.
Paraphrasing for brevity.
The Severed
Spectral Horror: Ethereal, can take no magic items. 50pts
Ghoulkin: if joining a unit of ghouls the vampire and the ghoul unit can make a march move before the game starts. 25pts
Supernatural Terror: Cause Terror. 25pts
The Arcane
Master of the dark arts: two extra power dice every phase. 50pts
Forbidden Lore: Know all spells from vampire lore or any other lore except life. 35pts
Dark Acolyte: gain magic level. 30pts
The Bestial
Flying Horror: Fly. 50pts
infinite Hatred: Re-roll all missed To hit rolls. 25 pts
Hunter in the Dark: Gain scout. 25pts
The Martial
Red Fury: each wound dealt generates an extra attack, these extra attacks cannot generate extra attacks. cannot be combined with great weapon. (lances ok though!) 50pts
Avatar of Death: Gain Heavy Armor and your choice of GW, HW shield or Double HW. 20pts
Dread Knight: Gain lance heavy armor shield, barded nightmare 25pts
The Courtly
Aura of Dark Majesty: -1 enemy leadership in 6" (cumulative) 50pts
Walking Death: +1 combat res 25pts
Beguile: select one model, may re-roll wounds against chosen model unless it passes Ld -3 roll. 25pts
The Master (affect invocation of nehek)
Lord of the dead: Raise skeltons beyond their starting number gain +1 on number raised. 15pts
Summon Creatures of the NIght: Raise Dire wolves, Batswarms And fell bats beyond starting size, gain +1 raised. 15pts
Summon Ghouls: Raise ghouls beyond starting size, gain +1 raised. 15 pts |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lord Kane
Wielki Czarny Mistrz
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 1144
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Czw 15:15, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Fajnie, fajnie
Carstein Ring fajnie zmienili, fluffowo bardziej
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andy
Assassin
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: (K)rasnoludzka (G)ildia (B)ezpieczeństwa
|
Wysłany: Czw 16:14, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Cursed Book jest teraz plewy chociaż tani...
Chociaż niektóre moce wampirze są extra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Morgon
Wielki Czarny Mistrz
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 1344
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Pią 0:05, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Ogolnie bieda, jak sie skombuje moce z itemami to cos z tego bedzie, ale bez rewelacji, wiecej oslabili niz dodali...
Przynajmniej frost blade dziala jak nalezy wkoncu
Ostatnio zmieniony przez Morgon dnia Pią 0:06, 18 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|