|
|
StrefA Forum StrefA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Skoti
Adept Czarnej Magii
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z krainy deszczowców
|
Wysłany: Pon 2:45, 21 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Wspominałeś o inicjatywie, że to niby gracz ma wyższą. Patrząc na to co robi komputer nie wydaje mi się.
Powołujesz się na mechanikę gry HoM&M. Kurcze kilka lat w pykałem i zawsze wiedziałem kiedy ja mam ruch, kiedy komp. W Twojej grze wszystko jest nieprzewidywalne. Jeśli to ma być turówka, to daj skończyć jednej stronie zanim zacznie druga. Bo w chwili obecnej bardzo często po moich czterech ruchach nagle wchodzi komp, zrobi dwa ruchy jeden strzał następuje zmiana tury. I w jego turze jeden snajper strzela dwa razy.
Czesiu ja Ci tylko podaję jakie błędy widzę jako gracz. Dobrze, że Ci się chce, ale jeszcze trzeba dopracować
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czesiu
Nekromanta
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 12:18, 22 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
docelowo kiedy bedzie istaniala mozliwosc "kupowania" jednostek, pamperki w moro maja byc tansze w wystawieniu niz pamperki w kamizelkach, dlatego ze beda mniej wytrzymale w kontakcie (kamuflarz moro bedzie sie sprawdzal tylko na wiekszym dystansie), dlatego w tej chwili jest mozliwa taka sytuacja ze w ataku bezposrednim caly taki odzial zostaje wymieciony za 1 zamachem, ale sytuacja taka jest mozliwa w obie strony, przy odrobinie farta Ty tez mozesz zamiesc przeciwnika za 1 zamachem
na dalszym etapie tworzenia/testowania gry gdy juz bedzie gotowa wiekszosc mechaniki bitwy trzeba bedzie pomyslec o zbalansowaniu pewnych rzeczy i bardzo mozliwe, ze sie okaze, ze taka walka wrecz bedzie mocniejsza od strzelania, tylko co wtedy ?? oslabic walke wrecz, czy wzmonic strzelania ??
Cytat: |
kolejnosc ruchu jednostek jest zalezna od inicjatywy bazowej (armia ktora gra gracz ma bonus +5 do inicjatywy, za to komputer ma +5 do strzelania na dystans !!) i od wartosc losowej nadanej na poczatku rundy (z zakresu 0 - 20)
jesli wybierzemy opcje czekaj to jednsotka czeka na swoj ruch do na koniec tury (zamiast byc pierwsza bedzie ostatnia, zamiast byc druga w kolejnosci bedzie przedostatnia) |
jak najedziesz na dowolnego pamperka to masz podane jego charakterystyki i jest wsrod nich inicjatywa
sa podane 2 liczby, pierwsza oznacza bazowa inicjatywe, a druga (ta w nawiasie to jest zmodyfikowana o wartosc losowa 0-20 na czas danej rundy), kolejnosc w jakiesj beda sie ruszac pamperki zalezy od wartosci w nawiasie,
w pierwszych scenariuszach gracz ma przewage +5 do inicjatywy dla kazdego z typow jednostek (w dalsyzch misjach ma sie do wybory bardziej elitarne jednostki i dysproporcje sie zmieniaja)
oczywiscie twoj zolnierz w kamizelce kuloodpornej i z ciezkim karabinem i tak bedzie mial mniejsza inicjatywe niz zolnierz przeciwnka w lekkim mundurku z lekkim pistoletem maszynowym, ale bedzie ja mial wieksza niz wrogi zolnierz tak samo uzbrojony jak on
oczywiscie do tej inicjatywy dodaje sie te wartosc losowa (0-20) wiec nie masz gwarancji ze bedziesz pierwszy
pamietaj tez, ze komputer tez moze wybrac opcje "czekaj" i zamiast ruszac sie na poczatku tury, bedzie sie ruszal na koncu !!
w najblizszym czasie postaram sie dodac do jednostek znaczniki opisujace ich ruch, kontrszarze i jakos oznacze poczatek nowej rundy, to powinno wiele rozjasnic
na mechanike HoM&M powoluje sie bo na niej bazuje, w HoM&M tez nie bylo tak, ze najpierw sie ruszal 1 gracz a potem drugi, tylko jednostki ruszaly sie na przemian w zaleznosci od swojej szybkosci
roznica w mojej grze jest taka, ze wartosc ta jest modyfikowana na poczatku rundy o element losowy
w HoM&M jedna z podstawowych taktyk bylo wykorzystanie podwojnego ruchu szybkimi jednostkami, najpierw dawales szybkiej jednostce czekanie z ruchem na koniec rundy, potem pod koniec rundy wyskakiwales na polowe planszy, mijala runda znow miales ruch i wpadales w strzelcow przeciwnika
Skoti, poniewaz jestes osoba ktora ma najwiecej komentarzy do mojego tworu, to twoje uwagi sa dla mnie jak najbardziej motywujace, a nie odstraszajace , a to ze produkt wymaga jeszcze bardzo wielu usprawnien to ja wiem, nawet nie wiesz jak dluga jest jeszcze lista rzeczy jaka mam do zaprogramowania
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czesiu
Nekromanta
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 21:47, 25 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
wrzucilem maly update gierki
dodalem oznaczenie ruchu pamperkami
legenda:
gwiazdka - pamprek jeszcze sie nie ruszal
klepsydra - pamperek mial juz swoja faze ruchu ale wybral opcje czekania i bedzie sie ruszal na koniec tury
noz - pamperek moze kontrszarzowac w walce wrecz
runda konczy sie wtedy gdy na nowo wszystkim pamperkom pokazuja sie gwiazdki i noze
teraz pewne elementy gry, ktore wczesniej byly nieczytelne, beda duzo jasniejsze ... mam nadzieje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|