|
|
StrefA Forum StrefA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czesiu
Nekromanta
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 18:11, 30 Sie 2016 Temat postu: Netrunner |
|
|
Ponieważ pojawiło się zainteresowanie Netrunnerem w klubie to postaram się w tym wątku zaprezentować trochę samą grę.
Gra to karcianka wydawana w formacie LCG. Podczas rozgrywki jeden z graczy wciela się w rolę hakera włamującego się do serwerów korporacji, które buduje i zabezpiecza drugi gracz.
Android Netrunner to remake starego Netrunnera z 1996 roku - gry zaprojektowanej przez samego Richarda Garfielda - twórcę takich hitów karcianych jak MTG, czy ograny przez nas Wampir.
Gra osadzona jest w świecie Androida - autorskiej wersji cyberpunka stworzonej przez FFG. Akacja toczy się w okolicach bodaj roku 2050, ludzie kolonizują powoli Układ Słoneczny. Wiecej o świecie gry można znaleźć na necie, to sobie poszukajcie. Poniżej tylko krótki opis frakcji jakimi można grać.
Runnerzy dzielą się na:
Anarchiści – odczuwają silną pogardę wobec korporacyjnej oligarchii, całego skorumpowanego systemu, a często i społeczeństwa w ogóle. Niezależnie od celu, ich wspólną cechą jest gniew. W najgorszym wydaniu, Anarcha pragnie spalić świat. W najlepszym, jest niestrudzonym obrońcą uciskanych i ciemiężonych. Anarchowie specjalizują się w niszczeniu danych, rozprzestrzenianiu wirusów i kasowaniu korporacyjnych aktywów oraz programów.
Criminalsi – dbają tylko o siebie. Technicznie rzecz biorąc, wszyscy runnerzy są przestępcami, ale tylko niektórzy się za takich uważają. Działanie na własną korzyść staje się w ich rękach formą sztuki i nie obchodzi ich, kogo skrzywdzą, jeśli tylko na tym zarobią. Większość Przestępców zajmuje się również bardziej tradycyjnymi formami przestępstwa, z równym entuzjazmem kradnąc dane i pieniądze. Przestępcy są dobrzy w zacieraniu śladów i używają całego arsenału brudnych sztuczek, by przypuścić atak z niespodziewanego kierunku.
Shaperzey – pozostali runnerzy uważają ich za idealistycznych naiwniaków. Ich działań nie motywuje gniew przeciwko korporacyjnej niesprawiedliwości, której doświadczają codziennie niższe warstwy społeczne. Nie pragną też zarobić. Stąd wielu nigdy nie zrozumie, dlaczego Kształcerze wykonują swoją pracę, choć w istocie to bardzo proste: ich działaniem kieruje ciekawość i pewien rodzaj dumy. Kształcerz może zorganizować skok równie podstępny i niszczycielski, jak najbardziej wściekły Anarcha, ale ma inny cel: chce tylko sprawdzić, czy potrafi. Kształcerze to także dobrzy mechanicy i konstruktorzy, którzy ze sprzętu i programów wyciskają, co się da.
Drugi gracz może wcielić się w jedną z 4 korporacji:
Haas-Bioroid – to światowy lider w dziedzinie cybernetyki i sztucznej inteligencji, posiadający kwaterę główną w New Angeles i filie w Chicago, Kolonii, Johannesburgu, Sydney i Heinleinie. Najbardziej charakterystyczny i rozpoznawalny produkt Haas-Bioroid to bioroidy, androidy oparte na technologiach cybernetycznych, wyposażone w sztuczną inteligencję zaprojektowaną w oparciu o techniki obrazowania ludzkiego mózgu. […]
Jinteki -posiada patent na technologię tworzenia podobnych do ludzi klonów, biologicznych robotów tworzonych „na miarę” przez „genżynierów” korporacji. W miarę jak kontrowersyjna technologia staje się tańsza i bardziej niezawodna, praca coraz większej liczby ludzi zostaje zastąpiona przez androidzią siłę roboczą. Choć niektóre produkty korporacji (np. odporne na próżnię klony „skorupiaki”, czasem spotykane w Heinleinie lub Łodydze) w niewielkim tylko stopniu przypominają istoty ludzkie, inne odróżniają od ludzi tylko kody paskowe, wytatuowane na karku. Jinteki reklamuje swoje klony jako bardziej ludzkie, niż robotyczne bioroidy produkowane przez ich głównego konkurenta. Klony mają wrodzoną umiejętność adaptacji i intuicję – niczym prawdziwy człowiek – więc znacznie łatwiej od innych androidów nawiązują z ludźmi więź emocjonalną. […]
NBN – największy na świecie koncern medialny to NBN, znany w różnych momentach historii firmy jako Network Broadcast News, Net Broadcast Network i Near-Earth Broadcast Network, a obecnie po prostu jako NBN. NBN jest właścicielem lub operatorem pięciu z dziesięciu najpopularniejszych kanałów medialnych na świecie. Nadaje wszystko, od muzyki do trzyde, od wiadomości do sitkomów, od klasycznych filmów do interaktywnych „sensji”. NBN produkuje lub licencjonuje dziennie więcej treści, niż istota ludzka jest w stanie przyswoić przez rok i chwali się komputerowymi asystentami, które pomagają odbiorcom dotrzeć do materiałów, które najlepiej odpowiadają ich profilom. […]
Weyland Consortium – ta podejrzana organizacja jest właścicielem lub inwestorem innych korporacji i używa ogromnych pieniędzy, zarobionych na Łodydze, by w zatrważającym tempie handlować mniejszymi megakorporacjami. W ostatnich dekadach wyraźną specjalnością Weyland Consortium był sektor budowlany – to pokłosie udziału w realizacji projektu Windy Kosmicznej. Większość firm zależnych to firmy budowlane, przeważnie lokalne albo dostawcy materiałów budowlanych. Według niektórych szacunków połowę arkologii w New Angeles zbudowały firmy kontrolowane przez Weyland Consortium. Dzięki kreatywnej księgowości i naginaniu obyczajów handlowych, konsorcjum potrafi zarobić nawet, gdy jej firma-córka upada. […]
Więcej wstępu do gry możecie przeczytać tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czesiu
Nekromanta
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 18:40, 30 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Jak zacząć grać.
Karcianki LCG mają tą cechę, że w pewnym momencie zaczynają dużo kosztować i mają zabójczy próg wejścia dla nowych graczy. Ja polecam drukować karty samemu. Nie można się wprawdzie wybrać takimi kartami na turniej, ale do gry w klubie będzie to w sam raz.
Żeby wydrukować karty samemu potrzebujemy około 100 koszulek na karty. Koszulki nie mogą być przezroczyste. Koszt nowych to około 20 zł, jak ktoś nie ma.
Do tego potrzebna będzie około 100 kart, które zapewnią sztywność. Mogą być basic landy z mtg!
Koszt wydruku pary kart to 39gr. Do gry potrzebujemy 2 talie (jedna korporacja i jedna runner). Obie talie mają około 50 kart. Do tego dodajmy jakiś rozsądny sideboard łącznie około 80 kart. 2 takie talie to 160 kart.
Otwarcie sesji w fotojokerze, czy foto Rossmannie to koszt około 6 zł, daje nam to niecałe 40zł, żeby zacząć grę dowolną parą talii (nawet taliami mistrza świata)!
Co polecam na start
Runnerzy:
Shaper - polecam talie oparte na Kate "Mac" McCaffrey (Robert i Dawid widzieli ją w akcji ostatnio)
[link widoczny dla zalogowanych]
Criminals - polecam talie oparte na Ken "Express" Tenma (myślę, że Dawidowi przypasuje jego styl gry )
[link widoczny dla zalogowanych]
Anarchiści - polecam talie oparte na MaxX: Maximum Punk Rock (bardzo losowy runner, ale losowośc sprawia, że czasem wybaczy błędy)
[link widoczny dla zalogowanych]
Korporacje:
HB - polecam talie oparte na Haas-Bioroid: Engineering the Future (klasyczna ID tej korporacji, bardzo prosty ekonomiczny buff)
[link widoczny dla zalogowanych]
Jinteki - polecam talie oparte na Tennin Institute: The Secrets Within (Jinteki są ogólnie trudne na początku)
[link widoczny dla zalogowanych]
albo oparte na Jinteki: Replicating Perfection (bardzo silna ID do gry "horyzontalnej", niestety niedługo wyrotuje)
[link widoczny dla zalogowanych]
NBN - polecam talie oparte na SYNC: Everything, Everywhere (bardzo fajna ID do tagowania i do gry na fast advance)
[link widoczny dla zalogowanych]
Weyland - polecam talie oparte na Weyland Consortium: Building a Better World (podstawowa ID do tej korporacji - ma bardzo fajną mechanikę na tranzakcjach - nie wiem tylko czy jest dziś silna)
[link widoczny dla zalogowanych]
Zanim się zagra polecam przeczytać instrukcję. Polska wersja tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Decki proponuje szukać na stronkach:
[link widoczny dla zalogowanych] - trzeba się tylko upewnić, że dana talia wygrała coś na turnieju, bo na tej stronce jest wiele talii - sporo z nich to mydło i powidło
Bardzo fajne TWDA jest tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Polskie forum o grze tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych] - dziś już mało aktywne - chyba się wszyscy przenieśli na facebooka
Polski podcast o netrunnerze:
[link widoczny dla zalogowanych]
Blog o grze (niestety już mało aktualny)
[link widoczny dla zalogowanych]
Bardzo fajny deckbuilder na telefon:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jakby coś jeszcze was ciekawiło to pytajcie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czesiu
Nekromanta
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 18:53, 30 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Podobno bardzo fajna stronka do gry w neta online przez przeglądarkę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja nie próbowałem, ale wiele osób bardzo sobie chwali!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Morgon
Wielki Czarny Mistrz
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 1344
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Wto 20:06, 30 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Jak ktoś jednak woli mieć karty zamiast proxów, to na rynku wtórnym idzie dostać karty za około 60% ceny rynkowej. Tu jest niezła wykmina co warto kupić (kolejność zakupów):
[link widoczny dla zalogowanych]
Gdyby kupić wszystko co się do tej pory ukazało to na rynku wtórnym dostaniemy to za około 1200 zł, czyli sporo kasy (ale i tak 4x taniej niż dowolna karcianka kolekcjonerska - o MTG nawet nie wspominając - najdroższa gra ever).
Natomiast do grania domowego można spokojnie wystartować za jakieś 200 zł mając już sporą pulę kart do zabawy. Natomiast sam Set podstawowy, który zawiera już sam w sobie wszystkie frakcje i pozwala na normalną grę, dostaniemy za 80 zł. Cały czas mowa o rynku wtórnym. Nie ma sensu kupować nowych, chyba, że ewidentnie odrzucają nas używki i wzystko musi być nowe i wycackane
Ostatnio zmieniony przez Morgon dnia Wto 20:08, 30 Sie 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lord Kane
Wielki Czarny Mistrz
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 1144
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Sob 11:45, 03 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Poczytałem, nawet jak nigdy instrukcje wciągłem, mi się podoba!
Myślę, że opcja Czesiowa drukowania kart dla mnie w chwili obecnej wystarczy w zupełności.
Trza by tylko to troszkę więcej ograć, więc kiedy gramy?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Morgon
Wielki Czarny Mistrz
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 1344
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Nie 11:36, 04 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
A kiedy masz wolne? Zainstaluj Vibera, znacznie ułatwi to komunikację między nami.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lord Kane
Wielki Czarny Mistrz
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 1144
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Wto 1:02, 06 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Mam wolne teraz wtorek, środa.
I prawdopodobnie będę miał trochę czasu w sobotę.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czesiu
Nekromanta
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 22:16, 27 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Jeszcze dopełnić poprzednie moje wpisy napisze klika słów o tworzeniu talii. To co najważniejsze jest opisane w instrukcji na stronie 24:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zakładam, że każdy kto będzie dalej czytał mój wpis ogarnął to co jest napisane w instrukcji.
1. Tworzenie talii zgodnie z regułami turniejowymi
Tworząc talię zgodnie z regułami turniejowymi, oprócz tego co jest w instrukcji obowiązuje nas jeszcze errata do kart i tzw. "New Angeles Police Department Most Wanted List".
Wedlug obecnej erraty 2 karty mają zmieniony zapis:
- Astroscript is Limit 1 per deck - możemy miec tylko jedną sztukę w talii,
- Museum of History is unique - możemy mieć tylko jedną taką kartę zrezowaną - podobnie jak np. Jackson Howard.
"NAPD Most Wanted List" to lista kart które obniżają nam influence za każdym razem jak wkładamy taką kartę do talii (to taka łagodniejsza wersja bana). Oznacza to, że jak wkładamy do talii przykładowo 2 sztuki Desperado to nasz Gabriel Santiago będzie miał już tylko 13 influence na karty z poza frakcji. Karty z NAPD MWL obniżają influence nawet w taliach swoich frakcji. W taki sposób influence talii nie może spaść poniżej 1. Dzięki temu ciekawą zaczęła być postać Profesora:
[link widoczny dla zalogowanych]
Aktualne "NAPD Most Wanted List" można zobaczyć tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Sprawę tę jednak trzeba monitorować na bieżąco, bo lista może ulec zmianie.
2. Jak w kilka minut znaleźć sobie spis dobrej talii do pogrania
Jak wiadomo mamy mało czasu na nagranie, a co dopiero na wykminianie własnej talii do pogrania. Poniżej najszybsza recepta na znalezienie talii.
Jeżeli drukujemy sobie karty to wchodzimy na:
[link widoczny dla zalogowanych]
U góry tuż pod menu są wszystkie duże frakcje. Klikamy tą która nas interesuje. Przechodzimy na stronę gdzie są wszystkie ID z danej frakcji i przy każdym obrazku ID są po 3 talie na danej karcie. Wybieramy tą która nas interesuje i szykujemy karty do druku.
Jeżeli szukamy talii tylko z kart, które mamy to wchodzimy na:
[link widoczny dla zalogowanych]
W górnym menu klikamy "Decklists".
Z lewej strony na dole klikamy Search.
Z prawej strony klikamy "Select allowed packs" i wybieramy te dodatki, które mamy, np. Core Set i Deluxy. W środkowym menu wybieramy frakcje, która nas interesuje. W "Cards used" możemy wpisać kartę ID, która nas interesuje (wówczas zawęzimy zakres poszukiwania tylko do wybranego przez nas ID) i klikamy Search. Wśród wyników jakie nam się pojawią szukamy decki, które są opisane jako tournament, a najlepiej talie, które coś ugrały na turniejach, bo będzie tam też dużo mydła i powidła!
Powodzenia!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Saja
Akolita
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 8:33, 28 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Super. Wszystko w jednym miejscu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Saja
Akolita
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 10:02, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Parę nowych artów dla chętnych
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|